Data Science آموزش علم رگرسیون، داده کاوی، اقتصاد سنجی و علوم داده

R آموزش نرم افزارهای ایویوز، استاتا، لیزرل، میکروفیت،متلب و

Data Science آموزش علم رگرسیون، داده کاوی، اقتصاد سنجی و علوم داده

R آموزش نرم افزارهای ایویوز، استاتا، لیزرل، میکروفیت،متلب و

آموزش تخمین مدل SVAR structural vector autoregression و بیزین BVAR در ایویوز

hossein khandani | جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴ ق.ظ

آموزش BVAR & SVAR
 

 

 

مدل­های معادلات همزمان مبتنی بر رویکردی است که طبق آن، برخی متغیرها را درون­زا و برخی را برون­زا فرض می­کند. تعیین متغیرها به دو دسته درون­زا و برون­زا ممکن است پشتوانه نظری داشته باشد یا ممکن است سلیقه­ای باشد. حتی زمانی که پشتوانه نظری دارد، در خصوص آن تردیدهایی مطرح می­شود و ممکن است نتایج تجربی با مبانی نظری در تناقض باشد. به هر حال در شرایطی که مطمئن نیستیم چه متغیرهایی درون­زا و چه متغیرهایی برون­زا هستند، از رویکرد دیگری در مدل­سازی معادلات همزمان استفاده می­شود که معروف به مدل­های خودر گرسیون برداری (VAR) هستند. این رویکرد بر این نکته تأکید دارد که بایستی در مدل­سازی و به­ویژه در تعیین متغیرهای درون زا و برون زا، از اعمال سلیقه های فردی پرهیز شود و لذا همه متغیرها را درون زا در نظر می گیرد. مشابه معادلات همزمان، در روش خودرگریسون برداری، ابتدا یک مدل معادلات همزمان طراحی می شود که در آن همه متغیرها تابعی از مقادیر جاری و گذشته یکدیگر می باشند.

این مدل، معروف به مدل VAR ساختاری (SVAR) می باشد. از طرف دیگر، با حل مدل SVAR برای متغیرهای مورد نظر، فرم حل شده VAR به دست می­آید که معروف به VAR استاندارد است. در این مدل، هر یک از متغیرها تابعی از مقادیر گذشته همه متغیرهای موجود در مدل هستند. از آنجا که VAR استاندارد تابعی از مقادیر گذشته متغیرها است، با روش OLS قابل تخمین است، اما برای مدل SVAR چنین شرایطی برقرار نیست. یکی از موضوعات اصلی در این مدل­ها، قابلیت شناسایی مدل SVAR است. بدین معنی که با تخمین مدل VAR استاندارد بایستی بتوانیم به ضرایب مدل SVAR برسیم.

 

در این پست فیلم های آموزشی دوست عزیر و گرامی بند آقای دکتر ساسان قاراخانی به بصورت رایگان در اختیار پژوهشگران و متخصصین علم آمار، اقتصادسنجی و علوم داده Data Science قرار گرفته است. همچنین دوستان میتوانند بصورت آنلاین این ویدیو های آموزشی را در سایت آپارات مشاهده نمایند و از سایر ویدیوهای آموزشی نیز استفاده کنند. لینک های مشاهده آنلاین آموزش ها لینک 1 مجموعه ویدیوها . همچنین دوستان میتوانند با عضویت در کانال اقتصادسنجی نوین به آدرس eghtesadsanjinovin@ نیز از این آموزش های بهره مند شوند.

با تشکر از کانل اقتصادسنجی نوین و دکتر قاراخانی

 

 

 

 

 

 

دانلود آموزش جامع ویدیویی مبانی نظری و تخمین BVAR
عنوان: آموزش جامع تخمین Bayesian Var در ایویوز
حجم: 106 مگابایت
مدرس: ساسان قاراخانی

 

دانلود آموزش ویدیویی تخمین مدل SVAR in Eviews
عنوان: آموزش تخمین SVAR در EViews
حجم: 22.5 مگابایت

مدرس: ساسان قاراخانی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی