Data Science آموزش علم رگرسیون، داده کاوی، اقتصاد سنجی و علوم داده

R آموزش نرم افزارهای ایویوز، استاتا، لیزرل، میکروفیت،متلب و

Data Science آموزش علم رگرسیون، داده کاوی، اقتصاد سنجی و علوم داده

R آموزش نرم افزارهای ایویوز، استاتا، لیزرل، میکروفیت،متلب و

در این فایل آموزشی نحوه وارد کردن داده های پانل، تخمین، آزمون های مربوط به انتخاب بین pool و panle و سایر آزمون ها مربوطه از جمله ناهمسانی واریانس، خودهمبستگی و همچنین روش رفع آنها آموزش داده شده است. این فایل توسط دانشجویان المهدی اصفهان تهیه شده است.

 

 

 

 

آموزش جامع پانل دیتا در استاتا

ویرایش دوم فایل آموزش جامع پانل

عنوان: آموزش پانل دیتا در استاتا
حجم: 1.9 مگابایت
دانشجویان دانشگاه المهدی اصفهان

نظرات  (۸)

با سلام وتشکر از مطالب مفید و کاربردی .
من برای محاسبات پایان نامم از استاتا استفاده می کنم اما چینش امار ها در اکسل رو بلد نیستم  لطفا راهنماییم کنید.
سلام ممنون از مطالب مفیدی که در اختیار ما گذاشتین.
داده های من پول(pool) میباشد و با استفاده از آزمون نسبت راستنمایی متوجه شدم ناهمسانی واریانس دارم.برای حل مشکل از چه روشی استفاده کنم؟
آیا میتوانم از دستور xtgls استتا استفاده کنم؟
پاسخ:
بله- ولی FGLS سه option کلی برای این مورد دارد. مهم است خود همبستگی مرتبه اول دارید یا خیر-مهم است خودهمبستگی سریالی دارید یا خیر؟- مهم است فقط ناهمسانی واریانس دارید یا دو مورد اشاره شده نیز وجود دارد یا خیر در نتیجه option دستور XGLS کمی متفاوت میشود.

اما اگر داده های شما pool است دیگر نباید از آزمون LRTEST برای تست ناهمسانی واریانس استفاده نمایید-دستور آن hettest است و نمیتوانید از در استاتا از fgls بصورت خودکار استفاده نماید Xgls برای داده های پانل است و نه pool.
سلام
در وارد کردن داده از اکسل به استتا بعد از پیست کردن
وقتی دستور xtset country year 
را می زنم این پیغام میاد مشکل چیه؟xtset country year
varlist:  country:  string variable not allowed
r(109);

سلام، من داده ها را وارد کردم وقتی دستور ازمون لیمر را میزنم میگه متغیرها پیدا نشد، لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
آگر در استاتا تخمین زده اید احتمالا نرم افزار فرمت داده های سما را نشناخته و اگر فایل داده هایتان در استاتا را باز نماید متغیرهایتان قرمز است. داده هایتان را از فایل اکسلی ک دارید در یک فایل اکسل جدید Paste Value نمایید و سپس به یک فایل جدید استاتا منتقل نمایید.
سلام. من آزمون بای پرو نرو انجام میدم. اما خطا میده.
میشه راهنماییم کنید
با سلام و خسته نباشید

آزمون جاک برا در استاتا دستورش چطوری هس
ممنون
سلام روزتون بخیر
من دستور آزمون f لیمر را میزنم اررور میده که دستور یافت نشد
لطفا کمکم کنید.
ممنون

سلام. فایل ها دانلود نمیشن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی