Data Science آموزش علم رگرسیون، داده کاوی، اقتصاد سنجی و علوم داده

R آموزش نرم افزارهای ایویوز، استاتا، لیزرل، میکروفیت،متلب و

Data Science آموزش علم رگرسیون، داده کاوی، اقتصاد سنجی و علوم داده

R آموزش نرم افزارهای ایویوز، استاتا، لیزرل، میکروفیت،متلب و

 

در داده های تابلویی نیز مانند داده های سری زمانی می توان بحثهای مربوط به ناهمسانی واریانس بین جملات اختلال و همچنین خودهمبستگی را مطرح نمود. 

 

اصولا در صورتی که دوره زمانی مورد مطالعه در داده های پانل نسبت به تعداد واحدهای انفرادی بیشتر است، انتظار می¬رود بحث خودهمبستگی بین اجزای اخلال موضوعیت داشته باشد.
 در صورتی که تعداد واحدهای انفرادی بیشتر باشد از دوره زمانی مورد مطالعه است، می¬توان انتظار داشت که اجزای اخلال دارای ناهمسانی واریانس باشند. البته این مورد فقط یک قاعده سرانگشتی قبل از انجام آزمون است. 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 آموزش آزمون ناهمسانی واریانس در داده های پانل
عنوان: آزمون ناهمسانی واریانس داده های پانل دیتا
حجم: 1.19 مگابایت

تهیه کننده: حسین خاندانی
 
 

نظرات  (۲)

  • ساناز قاسمی
  • سلام- ببخشید یه درخواست ازتون دارم- لطف می کنید اگه راهنماییم کنید.من تو پایان نامم از همین راهی که شما برای آزمون ناهمسانی واریانس گفتید رفتم(رشته ی من حسابداری هستش). الان که میخوام ازش مقاله استخراج کنم یه توضیح کوچک تئوری وار برای آزمون ال آر (آزمون نسبت درست نمایی)میخوام و هر چی گشتم نتونستم چیزی پیدا کنم- توضیح شما هم مربوط به نحوه ی انجامش هست و نمیشه برای توصیح تئوری وار ازش استفاده کنم. ممنون میشم اگه کمکم کنید.
    پاسخ:
    اصولا ما زمانی با ناهمسانی واریانس مواجه میشویم از روش های رگرسیون مقاوم و با GLS استفاده مینماییم. اما قبل از آن برای تشخیص این مشکل از یکسری آزمون استفاده مینماییم برای پی بردن اینکه آیا واریانس با متغیرهای توضیحی رابطه دارد و یا خیر (بروش چاگان و وایت و ...) این رابطه میتواند در طی زمان نیز بررسی شود مانند آرچ. آزمون LRTEST نیز آزمونی برای تشخیص مشکل ناهمسانی واریانس و یا پی بردن به این مسآله است که آیا واریانس با متغیرهای مستقل در طول زمان رابطه دارد و یا خیر. که از دو رگرسیون مقید و غیر مقید استفاده مینمایید یکی با رفع ناهمسانی واریانس و دیگری بدو در نظر گرفتن آن که برای تخمین این دو رگرسیون نیز از GLS استفاده میشود. اگر مبانی تئوری آن را میخواهید در help نرم افزار استاتا مطالعه نمایید.
    سلام . با تشکر از شما روشی که فرمودید برای تشخیص واریانس ناهمسانی انجام دادم و مشخص شد که واریانس ناهمسانی وجود دارد اما رگرسیون غیر مقید که برا ی رفعش انجام میدهم ضرایب بی معنا میشه چ مشگلی وجود داره  و از طرف دیگه وقتی ازمون هایی برای تشخیص پانل یا پول بودم انجام دادم مدل اثرات تصادفی تایید شد. ایا باید کار دیگه ای انجام بدم مرسی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی